پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228565
روحاني: عدم هراس از بيگانگان را از امام(ره) آموخته‌ايم
تاریخ انتشار : 1396/06/05 17:16:21
نمایش : 2237
رئيس جمهور گفت: امام(ره) به خوبي به ما ياد داد که راه آخرت از مسير دنياي مردم مي‌گذرد و دنيا مزرعه آخرت است و نه تنها دين و دنيا با هم در تضاد نيستند، بلکه اسلام و نظام براي تأمين همه خواسته‌هاي مادي و معنوي مردم است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهور در مراسم تجديد ميثاق دولت دوازدهم با آرمان‌هاي امام راحل در مرقد بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي، ضمن گراميداشت ياد امام راحل و شهيدان رجايي و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: دولت دوازدهم با تجربه، اميد بيشتر و اراده‌اي مستحکم‌تر براي انجام مطالبات مردم آماده است.

وي با بيان اينکه "امروز در کنار مرقد مطهر امام(ره)، آمده‌ايم تا در آغاز دولت دوازدهم بار ديگر با آرمان هاي امام خميني(ره) بيعت کنيم"، اظهارداشت: امام(ره) به ما آموخته بود که بايد در کنار خداباوري و دين‌باوري مردم را باور داشته باشيم و اجراي احکام الهي تنها در سايه حضور، اعتقاد، اعتماد و ايثار مردم امکان تحقق دارد.

روحاني اظهار داشت: امام(ره) اسلاميت و جمهوريت را توأمان با هم براي مردم به ارمغان آورد و به ما آموخت که دين و اجراي احکام الهي در سايه حاکميت ملي و مردم‌سالاري نه تنها با هم منافات ندارند، بلکه استحکام دين در کنار حاکميت مردم و تسلط آنها در سرنوشت خود است.

رئيس جمهور ادامه داد: امام(ره) همواره دغدغه، مطالبات و نيازهاي مردم را مد نظر قرار مي‌داد و با اهميت دادن به مستضعفين و کوخ‌نشينان در ديدگاه مردم آنها را بالاتر و نقش‌آفرين‌تر از کاخ‌نشين‌ها مي‌دانست.

 روحاني اظهار داشت: امام(ره) به خوبي به ما ياد داد که راه آخرت از مسير دنياي مردم مي‌گذرد و دنيا مزرعه آخرت است و نه تنها دين و دنيا با هم در تضاد نيستند، بلکه اسلام و نظام براي تأمين همه خواسته‌هاي مادي و معنوي مردم است.

رئيس جمهور افزود: در ديدگاه امام، عظمت و عزت مردم بسيار حائز اهميت بود و ايشان هيچگاه خواري ملت بزرگ ايران را تحمل نکرد و تحمل نمي‌کرد و آن زماني که احساس کرد استيلاي خارجي مي‌خواهد بر آزادي مردم حاکم شود، صبر را از کف داد و گفت که قلبم در فشار است و چند روز است که کم خوابيدم و با ناراحتي فرياد زد که عظمت ايران و ارتش ايران را لگدکوب کردند و بايد در کشور عزاي عمومي اعلام کنيم.

 روحاني خاطر نشان کرد: امام(ره) اين اقدام را در شرايطي انجام داد که در 4 آبان 1343 بخاطر کاپيتولاسيون، مستشاران آمريکا در مصونيت بودند اما او تحمل نمي‌کرد که قدرت‌هاي استعمارگر بخواهند عظمت مردم ايران را زير سوال ببرند.

رييس جمهور افزود: امام(ره) راه مقتضيات زمان و انطباق فهم دين در چارچوب نياز جامعه را به ما آموخت و اعلام کرد اجتهاد در واقع، اجتهاد زمان و مکان است و پويايي فقه را به خوبي براي ما تبيين کرد.

 روحاني تأکيد کرد: قانون اساسي، آراء مردم و انتخابات، مجلس آزاد، دولت مقتدر و استقلال قضايي همه از يادگاران امام راحل است.

رييس جمهور افزود: امام راحل به ما آموخت که امر حکومت را از همه پرسي آغاز کنيم و با آراء مردم نمايندگان خبرگان را مشخص کرده و بعد از تدوين قانون اساسي توسط منتخبين مردم دوباره آن را به رأي مردم بگذاريم. او راه صندوق رأي را براي تداوم و استحکام اين نظام براي مردم تبيين کرد.

روحاني اظهار داشت: اگر انتخابات آزاد و کلام امام که ميزان رأي ملت است، نبود، امروز شايد در آستانه چهلمين سالروز انقلاب اسلامي قرار نمي‌گرفتيم.

رئيس جمهور با بيان اينکه ملت عزيز ايران بعد از 4 سال تلاش دولت يازدهم يک بار ديگر مسئوليت اداره کشور را بر دوش دولت دوازدهم قرار دادند، گفت: دولت دوازدهم با تجربيات دولت يازدهم و دولت‌هاي گذشته امروز آماده‌تر از 4 سال پيش سکان نظام اسلامي و دستگاه اجرايي کشور را در کنار ساير مسئولان و با هدايت رهبري نظام بر دوش گرفته است و ما امروز اميدوارتر از 4 سال گذشته خود را براي حل مشکلات کشور آماده و با اندوخته تجربه و اميد بيشتر و اراده‌اي مستحکم‌تر براي انجام مطالبات مردم مهيا کرده‌ايم.

 روحاني تأکيد کرد: آنچه اهميت دارد اين است که اميد مردم به آينده و حضور آنها در صحنه و اعتمادشان به نظام و دولت بايد باقي بماند.

رييس جمهور تأکيد کرد: مردم بايد در برابر هر دستگاه خبري و رسانه‌اي که بخواهد اميد، اعتماد و حضور مردم در صحنه را مخدوش کند به خوبي نظراتشان را تبيين کنند.

 روحاني گفت: امام از سال 41 نهضت اسلامي را براي مردم آغاز کرد و پس از 16 سال آن را به ثمر رساند و امروز در آستانه 40 سالگي پيروزي انقلاب قرار داريم و تا 4 سال آينده به استقبال قرن جديد شمسي خواهيم رفت.

رييس جمهور ادامه داد: اگر هدايت‌هاي رهبري در کنار ما باشد و حمايت، دلگرمي و پشتوانه مردم در اين صحنه باشد، حتماً از مشکلات عبور خواهيم کرد.

 روحاني با تأکيد بر اينکه ما از تهديدات و توطئه‌هاي خارجي باکي نداريم، چرا که عدم هراس از بيگانگان را از امام(ره) آموخته‌ايم، گفت: امام در جنگ 8 ساله‌اي که همه قدرت‌ها از متجاوزين عليه ايران حمايت مي‌کردند، خم به ابرو نياورد و به ما آموخت که چگونه يک ملت با اراده‌اي مستحکم مي‌تواند در برابر انواع توطئه‌ها ايستادگي کند.

رييس جمهور با بيان اينکه 4 سال پيش تصور نمي‌کرديم که در دولت يازدهم بتوانيم مشکلات بزرگ اقتصادي، اجتماعي، سياست داخلي و خارجي و امنيت ملي را به خوبي پشت سر بگذاريم و پيش ببريم، گفت: امروز اميدوارتر از 4 سال گذشته هفته دولت را گرامي مي‌داريم و با راه، سيره و آرمان‌هاي امام(ره)، عهد مي‌بنديم.

روحاني ادامه داد: مي‌دانيم که امام فرموده در کنار مردم و با مردم باشيد و در راه اهداف مردم حرکت کرده و اتکاء ما بايد به حق بوده و هدف نهايي ما رضايت خداوند باشد.

رييس جمهور اظهار اميدواري کرد دولت دوازدهم در کنار حمايت‌ها و حضور مردم در صحنه بتواند مشکلات بزرگي را که پيش روي او است، از ميان بردارد.

روحاني با بيان اينکه امروز ديگر زمان سعي و خطا نيست، تأکيد کرد: ما بايد با اراده مستحکم‌تر اقدامات اساسي را براي قرن آينده شمسي در اين 4 سال انجام دهيم.

رييس جمهور اظهار داشت: به رحمت و فضل خداوند و عنايات خاصه حضرت ولي عصر(عج)، هدايت هاي رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردم اميدوارم و ان‌شاء‌الله بتوانيم اين راه را به خوبي ادامه دهيم.

 روحاني از حضور و تلاش آحاد ملت ايران در انتخابات شکوهمند 29 ارديبهشت و حمايت‌ها و راهنمايي بيت امام راحل و يادگار امام تقدير کرد و اين حضور را باعث تبديل شدن اين انتخابات به عنوان حماسه بزرگ سياسي در کشور دانست و گفت: امروز با حمايت مجلس شوراي اسلامي و رأي اعتماد آنها به وزراي کابينه دوازدهم مي‌توانيم بگوييم که دولت براي کار عمل و ايثار خود را آماده کرده است.


پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html